Saturday, July 7, 2012

Forbidden Love Part 2





Pernah tak korang lalui hubungan yang terlarang? Terlarang ni obviously biasanya larangan dari family. Dan dalam case saya, family saya bukan nya jenis yang pandang harta benda bagai, but perangai dan perbuatan.
So yea, since a couple of years ago, saya boleh dikatakan bercinta dengan orang yang tak sepatutnya. Nak kata nakal, boleh la.. Orang muda, nakal nakal biasa. Nak kata jahat? Hmmmm.. No comment.


Just that ada la beberapa masalah yang terjadi, yang boleh dilabel as tragedy lah jugak antara saya dan si dia tuh let me just name him M here. Dia sangat menyakitkan saya, but at the same time, banyak jugak benda yang saya lalui dengan dia sejak kami berkawan sampai lah bercinta yang buat rasa sayang saya dekat dia tu terlalu kuat and sangat susah sangat untuk saya lupakan dia. Seriously, I found someone selepas dia but in the end, orang tu tak dapat happykan saya macam mana M buat saya happy dulu, tolak tepi semua waktu waktu bila dia buat saya sakit.


Sekarang, saya cuma mampu sedapkan hati saya dengan cara fikir positive dan ingatkan diri saya kebenaran tentang sesuatu yang dipanggil HIKMAH.


Dan saya cuba fikir yang dia pun mungkin sedar yang kami tak sepatutnya bersama untuk elakkan keluarga masing masing sakit kerana hubungan kami. Rindu, sayang semua saya tolak tepi. 


Entah lah, mungkin masalahnya datang dari diri saya sendiri yang sememangnya kalau dah sayang, tempuh macam macam sama sama, agak susah untuk saya lepaskan, lupakan.. Sangat susah. Biar buruk jahat macam mana pun, sayang tu punya lah susah untuk saya buang. Tapi saya serahkan semua pada takdir. Dan masa. Biar lah masa yang tentukan. Saya percaya takdir saya dah tertulis dan mungkin akan ada sesuatu yang baik disebalik semua sakit yang saya terpaksa pendam selama ni. 


Ya Allah. Kalau saya boleh putar masa, sumpah saya tak nak kenal dia. Saya tak nak rasa semua ni. But then again, yes, saya percaya Tuhan. 

No comments: