Monday, January 19, 2009

Mentality of the mental disorder people.

Selama aku hidup kan, agak selalu jugak aku deal dengan orang2 yang suka judge orang lain dari sifat luaran.
I admit, sometimes I do that too, but as far as I'm concerned and sure of, the things I said were mostly jokes.
It was not healthy to joke on people, I know.
But the worst ones would be people yang suka cakap mcm ni.

"Feh tengok minah tu. Bag Tod's, jam Bvlgari, kasut Stuart Weitzman. Perghhh.. Kereta takde lagi nak 5series Beemer la kannnn...! Ni mesti kena bela ni.. Sugar baby ni.."

Dialog atas tuh, hanya rekaan semata mata. But memang sangat related to this post. And the dialogues that I've heard from some people, yang ala ala camtuh la.
Kesimpulannya, minah yang dimaksudkan tuh memang dilengkapi dengan barang2 mahal la.

I know, memang semua orang ada opinion sendiri. But stuffs like that, kadang2 menunjukkan terus mentality yang tidak berapa nak sihat.

First of, kita tak kenal orang tu, or 'minah' tuh la.
We don't even know, if dia memang kerja bagus, and dengan hasil titik peluh sendiri la dia dapat pakai semua tuh. Since dia mampu.
So if main bo je mcm tuh, it can straight away turned into slander. Fitnah.
Lain if memang ada dengar dengar cerita ke apa ke.
Memang dari dengar2 cerita pun, kita tak boleh terus2 buat assumptions. But people nowadays kan, including me, tak lari dari buat kesilapan mcm tu. And the wrongs will make us wiser.

However, even if dia kena bela pun, why should u care. U jealous??
Lantak pi la,.. Dah la u dont even know her. Takde nye dia nak susahkan hang if dia kena bela ke apa. Lain la adik beradik hang kan.

Pastu if lelaki pulak.
"Gila ah... Budak ni muda lagi ni, pakai kereta bapak gabakkk!!~ Ni mesti jual dadah ni.. Tak pun drebar."
1st, mana la tahu dah memang rezeki dia. Mungkin dia ada buat kerja, but yang halal. Kau suka2 nak cakap dia buat kerja terkutuk.
2nd, mana la tahu, kereta bapak dia ke. So biar la kot. Susah kan kau ke?

Kalau lelaki2 sedikit berumur pulak..
"Dia ni kereta besar, rumah besar semua.. Ni mesti buat business haram.."
You don't even know him, so quit crapping.
Aku rasa orang2 yang suka cakap camni, dia jealous la. Sebab dia belum merasa semua tuh.

Memang, kalau aku sound orang2 ni, dia akan cakap aku tak kenal dunia lagi. Tak kenal manusia zaman sekarang lagi.
Yes, but jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.
Dan buat apa je nak jaga tepi kain orang.
Lain if orang tu, atau hal tu berkaitan dengan kita kan.

To make it clearer, aku kadang2 sampai dah tahap pantang dengar benda2 ni.
If orang yang rapat cakap camni, memang selamba je aku sound.
Rezeki masing masing. Even dia buat kerja haram, tu antara dia dengan Tuhan.
Just a piece of my mind though.
No offend, please.

Aku plak, ye aku tak bekerja.
Dan aku baru umur 21 tahun, kalau ikut tahun 22 la. Hee.
And kalau ada barang mahal yang aku pakai pun, mak aku yang bagi. Kadang2 tu 2nd hand. Mama da tak pakai.
Kadang bukan niat nak menunjuk pun.
Abis tu takkan aku nak buat pekasam je kan benda tu.
It's not me, must be the people who talks.
But whatever it is, let's not give a damn kan.
If fikirkan orang aje, mmg tak ke mana le....

3 comments:

Ola said...

I agree with ur statement!!
aku pun smpai bengong slalu dgr ayat tu..
haha
ps::sowie 4 droppin by
;P

Naddy Razman said...

yayg,
i da biasa kena benda cmni, like my previous blog psl stalker tu? they judge me like they know me..lalala..tlg la melayu,jgn jaga tepi kain org sgt smpai terlucut kain sendiri :p


Cheers,
Naddy

Sabrina Vee Zalani said...

Ola: buat ape plak nak sorry for droppin by? hee. thanks for droppin by! :) Mmg utk bacaan umum. eceh.

Naddy: Tuh la kan. hahaha.. kalau kena kat i, i take them as clowns yang sdg clowning in front of me- making a big fool out of themselves.